Rena Edsviken

onsdag 18 augusti 2021

Na

Lördagen 17 april 2021 genomfördes dykningar, av dykare från Rena Mälaren och Rena Botten, i anslutning till Turebergs båtklubbs bryggor i samverkan med Sollentuna Rotaryklubb. Ett flertal rotarianer med anhöriga deltog som lindragare och omhändertagare av det bärgade skrotet.

Lördagen 17 april genomfördes dykningar, av dykare från Rena Mälaren och Rena Botten, i anslutning till Turebergs båtklubbs bryggor i samverkan med Sollentuna Rotaryklubb. Ett flertal rotarianer med anhöriga deltog som lindragare och omhändertagare av det bärgade skrotet.

Det var 24 bildäck, 4 bilbatterier samt en mängd metallföremål (kättingar, grillar, kokkärl, plåtar, armeringsjärn m.m.)  och plast (hinkar dunkar, balkar, käppar, mattor rep m.m.) som togs upp. Borttransporten och omhändertagande av skrotet kunde genomföras med stöd av Sollentuna Energi och Miljö AB (SEOM).

Himlen var lätt molnbeklädd och stämningen bland deltagarna var god. Birgitta Schwinn (initiativtagare) svarade även för en utmärkt catering.

Ordföranden för Edsvikens vattensamverkan Jonas Riedel och en representant för lokaltidningen följde verksamheten. Såväl Sollentuna Rotaryklubb som de båda dykarprojekten var överens om att fortsätta samverkan i projektet Rena Edsviken

Läs mer i artikel i Mitt i Sollentuna här: