Utbytesstudent

lördag 16 december 2017

NN

Vi har som tradition att erbjuda en student att få möjlighet till att studera ett år utomlands. Under tiden vår student är utomlands tar vi emot en utbytesstudent vår klubb. Ett mycket uppskattat utbyte för våra ungdomar om du är mellan 15-17 år.

Som utbytesstudent bor du i familjer och går i motsvarande gymnasieskola. Du lär känna en ny kultur, får massor av nya vänner och lär dig ett språk. Din familj delar din erfarenhet genom att ta emot en utländsk utbytesstudent under samma tid som du är utomlands.

Möjligheten är öppen för alla ungdomar i Sverige. Det är inget krav på medlemskap i Rotary. Ta chansen till ett oförglömligt år!