Mentorprojekt

tisdag 12 december 2017

NN

Mentorprojektet har två delar. En del sker inom ramen för Nyföretagarcentrum där vi bidrar med mentorer till nyföretagare. I den andra delen samarbetar vi med Föreningen Möjligheternas Plats och bidrar med mentorer för ungdomar i 20-årsåldern.

Sollentuna Rotarykllubbi har hittills deltagit i 2 st olika mentorprojekt. Det ena projektet har ägt rum inom ramen för Nyföretagarcentrum där vi ställt upp med en handfull mentorer till nyföretagare.

I det andra projektet har vi samarbetat med föreningen Möjligheternas Plats och deltagit som mentorer för ungdomar i 20-årsåldern, som efter avhopp återupptagit sina gymnasiestudier.

Möjligheterna Plats
Möjligheternas Plats är en ideell förening som bildades för ca 4 år sedan. Föreningens syfte och mål är att via olika aktiviteter minska utanförskapet genom att få in människor i bl a studier eller arbete. Vi har bidragit i deras olika aktiviteter, bl a i projektet Malmvägens Dag som äger rum varje år och syftar till att under en dag samla människor till gemensamma aktiviteter såsom bl a underhållning, ungdomsfotboll.

Vi har också bidragit till den ”tjejgrupp” som de arbetar med, en grupp där man träffas regelbundet för samvaro och diskussioner för att bla stärka självkänslan.