Avslutningsfest på Högloftet

• Birgitta Dickson

Kära medlemmar i distrikt 2350

Varmt välkomna till avslutningsfest 4 maj på Högloftet, Skansen

Som vi väl alla vet avslutas Rotary distrikt 2350 den 30 juni 2024 – efter 33 år i dess nuvarande form. Tillsammans med fem andra klubbar bildar vi då distrikt 2355. Det är med glädje som styrelsen inbjuder våra medlemmar med respektive till en härlig eftermiddag och kväll på Skansen, lördagen den 4 maj för att på ett trevligt sätt avsluta detta distrikt.

Så här ser programmet ut:

16.00
Alla som vill vara med redan på eftermiddagen kommer till Skansens huvudentré kl 16.00 – fri entré för oss som ska vara med på kvällens middag.

Det kommer att finnas tre olika program att välja mellan med start kl 16.10 strax innanför huvudentrén:

Tema 1 - Östersjön

Följ med en av Rotarys Östersjöambassadörer till Baltic Sea Science Center. ”Dyk ner under ytan” bland de stora akvarierna med Östersjöns fiskar. Därefter går vi tillsammans till Högloftet och passerar på vägen både Väla Skola, Statarlängan och Lill-Skansen.

Tema 2 - Hantverk

Följ med en hantverkskunnig Rotarian till Stockholms enda glasbruk och se på när de blåser glas och besöker deras butik. Vi går gemensamt upp till Högloftet via Bollnästorget där vi besöker hantverkarna som har öppet i sina bodar (däribland en Rotarian).

Tema 3 – Vilda djur

Följ med djurintresserad Rotarian till Björnberget. Se Lodjuren och Järven som finns nära och vi hinner passera dem på vår väg till Högloftet. Kanske hinner vi se de stora Visenterna….

Vill man gå själv finns det även andra saker att göra på Skansen. Kom strax efter kl 16 och meddela i entrén att ni ska vara med på Rotaryfesten på Högloftet.

17.30

Samling vid HÖGLOFTET senast kl 17.30 för en gemensam fördrink.

En försommar-inspirerad tre-rätters meny serveras med start kl 18.00.

Under kvällen finns det gott om tid och möjlighet för sköna samtal, mingel, sång & tal och andra aktiviteter. Vill du hålla tal eller vill du uppträda med något så hör av dig till Birgitta Dickson.

Efter middagen är baren öppen för den som vill ta en avec, mer vin eller annan dryck.  Vi avslutar kvällen kl 22.00 – men natten är lång och några kanske vill fortsätta på annat ställe?

Pris för allt detta – inträde, temaprogram, fördrink, tre-rätters middag, kaffe, två glas dryck (vin av alla färger, öl, mineralvatten eller läsk) och allt trevligt under kvällen är endast 765 kr per person. Samma pris för alla.

Anmäl dig dels via Polaris (ange ev matallergier etc) samt måste betalningen vara insatt på distriktets konto allra senast tisdag 2 april. Bankgiro 5363-9365 eller Swish 123 095 9650. Ange namn, klubb och antal. Platsantalet är begränsat, säkra din plats genom att betala in asap.

Det går alldeles utmärkt at betala in en extra slant när du bokar din biljett. Dessa slantar kommer att gå till det viktiga Global Grant-projektet för att vara med och bygga & utrusta ett REHABILITATION CENTER för barn. Detta gör vi  tillsammans med flera andra distrikt i både Sverige och Kanada. Självklart kan även klubbar vara med i detta viktiga projekt, och ska då veta att de som är med kommer att få PHF poäng och delvis certifiera sig för att söka från DDF nästa år.

Kontakta Peter Eklund, TRF-ordförande, peter.ng.eklund@gmail.com, för mer info.

De som inte har Polaris kan maila distriktet genom att svara på detta mail.

Adress till Skansen:  Djurgårdsslätten 49-51. Högloftet ligger högt upp på Skansen, nära tornet Bredablick

Varmt välkomna, allihopa, hälsar distriktsstyrelsen för 2350

Avslutningsfest

Registrering