Sommar-Rotary med guidade vandringar i Edsbergs Slottspark

onsdag 7 juni 2023

Sollentunas två Rotaryklubbar hälsar alla rotarianer välkomna till lunch i form av ”Öppet hus” på Edsbacka Krog varje onsdag under perioden 28 juni till 9 augusti. Lunchen startar klockan 12.30.

Efter lunchen erbjuder klubbarna en guidad vandring i vackra Edsbergs Slottspark. Vandringen som tar cirka trekvart och som börjar klockan 13.30 är avgiftsfri. Samling utanför Edsbacka Krog. Ingen föranmälan krävs. Alla kan vara med, oavsett om man varit på lunch innan eller bara är nyfiken på slottsparkens historia och utveckling.

De erfarna guiderna heter Benkt Kullgard, aktiv i Sollentuna Rotaryklubb och Magnus Ramstrand, som är aktiv i Sollentuna – Turebergsklubben.

För den som vill fördjupa sig ytterligare i parkens historia så har Edsbergs slott öppet för allmänheten under onsdagseftermiddagar. Likaså är Slottsträdgården öppen och på onsdagseftermiddagar finns slottsträdgårdsmästaren på plats och svarar på frågor.

Foto: Thorbjörn Lindskog